Är Koh Ngai värt ett besök?

Koh Ngai (eller Koh Hai som det uttalas) ligger cirka en timme med speedboat från Koh Lanta. En ö med kritvit sand och ett vatten som är så turkost att du undrar om du drömmer. När det är vindstilla och sol kan du se flera meter rakt ned i vattnet och färgglada fiskar kommer simmandes nära strandkanten. Koh Ngai är verkligen värt ett besök OM du gör research innan.

Vi älskade själva ön, hur vacker den är och omgivningen är fenomenal men själva strandremsan där vi bodde imponerade inte i utbud när det kommer till restauranger. Det är resorts på rad och de där mysiga ställena på stranden som jag förknippar med Thailand finns inte här. Antagligen för att Koh Ngai inte har någon lokalbefolkning utan det som finns här är uppbyggt för turister och den genuina thaikänslan försvinner. Alla boenden ligger i stort sett på samma sida av ön och de varierar i prisklass.

Boende på Koh Ngai

Vi bodde på Fantasy Resort ett mellanprisalternativ. De har bungalows vid strandkanten med egen pool, de har vanliga hotellrum, rum med terrass och rum högt uppe på ett berg. Vi bodde högst uppe på berget med en makalös utsikt och stort rum för tre-fyra personer. Rummet var fantastiskt, badrummet enormt, balkongen likaså men det var en bra promenad upp och ned för att hämta något. Speciellt om man också har en 1-åring som vill gå själv.

De har en rymlig pool men den ligger inte vid stranden utan en bit upp. Deras restaurang är jättestor och tack och lov har vi barn som vaknar 06 så vi var vid frukosten först, framåt 09 såg det tämligen trångt ut. Två dagar i veckan har de en middagsbuffé som vi testade och ja det var gott men hemsk ljudvolym.

Bredvid Fantasy Resort ligger Thanya Resort (se bild nedan). Det såg också jättefint ut men det ligger i ett hörn av stranden och det var betydligt dyrare när vi skulle boka.

Stranden är fantastisk men på kvällen och morgonen drar vattnet sig tillbaka väldigt mycket och det är stenigt. Ett paradis för en 6-åring som vill leta snäckor och sjögurkor men du får gå långt om du vill bada.

Vi provade flera olika restauranger på ön, alla hör i stort sett till något boende och det bästa var campingens restaurang (granne med Fantasy Resort). Jättegod thaimat till helt ok pris och på kvällarna gör de en bra bbq. Resten av ställena längs med stranden är same same och ja vi blev besvikna över att det inte alls var samma kvällsmys som på Klong Nin på Koh Lanta, Det finns inga butiker på ön utan vill du handla något finns ett mini mart inne på Fantasy resort.

Jag tycker som sagt att ön är värd ett besök men det räcker att stanna två-tre dagar och åk sedan vidare till Koh Kradan eller Koh Mook. Det bästa med Koh Ngai, förutom det turkosa vattnet är utan tvekan alla utflykter runt omkring. Det är ett paradis för snorkling, emerald cave ligger väldigt nära och landskapet påminner om ett vykort. Läs om vår snorklingtur här.

Min helg i bilder

Helgen kom och gick som den alltid gör och jag har hunnit med massor av roliga grejer.

I fredags efter jobbet mötte jag upp en fin vän för kaffe på Löfbergs och sedan spanade vi in de fantastiska körsbärsträden i Kungsträdgården. Varje år är det lika underbart vackert!

Sedan gick jag hem, åt fredagsmiddag med min familj, tittade på Homeland och somnade tidigt.

På lördagen tog jag en tidigt promenad genom staden, det var iskallt men enormt vackert. Jag skulle nämligen till centralen och möta min kompis som kom med morgontåget.

Vi gick förbi och Åhléns och läste på alla dessa fina lappar.

Vi skulle äta frukost på härliga Miss Clara som är en del av Nobis hotell. Ni vet litet, mysigt, personlig service och ett sådant där hotell jag älskar sönder.

Efter frukost extra allt promenerade vi till Djurgården och till Abba museet. Vilket underbart ställe! Vi var där i ett par timmar och sjöng Mamma Mia, fotade oss med Abba, läste om Abbas, dansade som Abba och spanade in deras scenkläder.

När vi kom ut sken solen igen efter tidigare hagelskur så vi fortsatte till Rosendal.

Vi drack kaffe och åt småkakor i solen, tittade på växter och lusthus och hade det så väldigt härligt.

När vår runda på Djurgården var avslutad tog jag båten hem till sjöstaden, mötte upp familjen och åkte till Nacka.

Vi skulle äntligen få besöka min kusin sprillans nya hus, ett bygge vi följt sedan första spadtaget. Det var så fint och stort och så fort altanen är på plats kommer vi dit igen för att inviga den i kvällssolen.

Vi avslutade vår lördag med hemmagjorda hamburgare och film med Aramis.

När det blev söndag cyklade jag och Aramis till Sickla på förmiddagen. Det var vår i luften och vi skulle fira Barnens biodag med att se Babybossen. Den var faktiskt bra mycket bättre än vad jag hade förväntat mig.

Efter filmen åt vi lunch, shoppade lite och jag upptäckte att jag hade pyspunktering på min cykel - lite deppigt!

På eftermiddagen tog jag och ÄLva en lång promenad där hon envisades med att gå själv hela vägen. Promenaden slutade på SATS där jag tränade och Älva hängde på mini sats.

På kvällen kom MIckes föräldrar över på middag, jag gjorde n grön gudomlig sallad och Micke hade lagat lasagne i timmar.

Och så avslutade jag och Aramis den här dagen med att promenera genom vår vackra sjöstad, fånga pokemons och prata om livet i förskoleklass. 

Nu ska jag snart bädda ned mig i min ljuvliga säng med ömma muskler och ladda upp inför en fullmatad måndag!

Resa till Thailand - hur gör man?

RESA TILL THAILAND.jpg

Drömmer du om Thailand men vet inte ens var man ska börja leta efter resa? Ser du paradisstränder från Thailand men vet inte hur man hittar dem?

Hur gör man en Thailandsresa om man aldrig satt sin fot i Asien innan? Åker man charter eller bokar man flyg och boende separat, var och när åker man, behöver man visum, hur tar man sig från flygplatsen? Ja det finns en uppsjö av frågor och jag får en hel del i min inkorg. Jag ska i detta inlägg försöka räta ut de flesta frågetecknen.

 

Charter eller reguljärflyg till Thailand?

För mig är svaret glasklart; reguljärflyg. Men vi är alla olika, känner du att det är skönt att boka allt i ett paket, få hjälp på plats, oftast direktflyg och vara kvar på ett och samma ställe så flyger de flesta charterbolag till Thailand. Jag väljer dock alltid att boka eget flyg på grund av väldigt många anledningar. Oftast är det mycket billigare, jag kan själv välja flygtid, jag reser ofta runt när jag är i Thailand, jag älskar att hitta hotellpärlor på egen hand och jag tycker sällan charterhotellen ligger vid paradisstränderna. För att hitta de bästa flygen brukar jag använda mig av Skyscanner där jag kan välja ut kriterier för flyg som att jag till exempel vill flyga på natten, inte ha mellanlandning på 12 timmar och under ett visst pris.

När man hittar de där väldigt billiga biljetterna går egentligen inte att säga. Jag har hittat biljetter på sommaren med kampanjer som gäller vintern och vi har också bokat i oktober för resor i februari. Det gäller att hålla koll på kampanjer, scanna av flygsidor regelbundet och inte vara rädd för mellanlandning.

Det är oftast billigast att flyga till Bangkok och sedan boka inrikesflyg med Air Asia, Bangkok Airways tec.

Transfer från flygplats i Thailand

Detta beror lite på var du landar. Kommer du till Bangkok och ska in till stan är det bara att ställa sig i taxikön utanför flygplatsen. Men var noga med att ställ dig i kön och hoppa inte i en taxi som någon viftar upp på sidan för det är garanterat överpris. Vill du ha bilbarnstol rekommenderar jag Oriental Escape där du kan förboka taxi med bilbarnstol som hämtar dig.

Ska du vidare till Hua Hin, Koh Samet och närliggande ställen bokar du också bil genom Oriental Escape eller tar buss från busstationen. Anländer du Krabi och vill till Koh Lanta rekommenderar jag dig att boka med hotellet på Koh Lanta. Här kan du läsa hur vi gjorde.

Bästa sättet är egentligen att googla dit du vill till exempel transfer phuket till phi phi så kommer det upp en mängd alternativ eller hör med hotellet du ska bo på vad de rekommenderar.

Välja boende i Thailand

Att tänka på när det kommer till boende är att kolla upp viktiga saker för just dig. För mig är det viktigt att det finns AC, att frukost ingår och att stället ligger relativt nära stranden. Jag vill också helst bo i egen bungalow och inte i ett stort komplex. Börja leta på hotels.com eller booking.com för att fylla i kriterier och få en prisuppfattning, läs också vad andra tycker.

När jag reser med barn bokar jag i stort sett aldrig genom dessa bokningssajter då det blir galna priser att fylla i två vuxna och två barn. Jag brukar istället maila hotellet och fråga om det är ok att ett barn sover i vår dubbelsäng, kolla av vad extrasäng kostar och boka direkt via hotellet. Då kan man också bestämma läge på rum/bungalow.

När ska man åka till Thailand?

Ja generellt så rekommenderar jag alla att åka november-mars men såklart du kan åka året om och du inte är ute efter strålande sol. Enkelt sammanfattat är det minst regn och bäst solchanser november-mars, april-juli är det riktigt hett och sedan börjar regnperioden. Och regnperiod betyder inte hällregn 24 timmar dygnet runt men det kan betyda mulet väder veckor i sträck. Det kan också betyda regnskurar då och då men blå himmel mellan varven. Läs mitt inlägg om väder i Thailand.

 

Vart ska man åka?

Beror helt på vad du vill göra. För att se natur, vandra i berg och besöka tempel välj norra Thailand. Vill du bara sola och bada välj en mindre ö, vill du ha sol och bad men inte helt dött så väljer du en större ö. För att känna storstadspuls och Asien på riktigt så är valet Bangkok. Läs här om mina tips Vart i Thailand ska man åka för att hitta resmålet för just dig.

 

Visum

Flyger du till Thailand och ska stanna 30 dagar eller kortare tid så behöver du inget visum. Kommer du till Thailand med buss/bil så får du stanna 15 dagar utan visum. Vill du däremot stanna i 31-60 dagar behöver du ansöka om turismvisum på ambassaden - har du 60 dagars visum kan du sedan förlänga med 30 dagar på immigration office i Thailand vilket ger 90 dagar totalt i landet. Du behöver inte besöka ambassaden i Stockholm personligen utan du kan också skicka ett ombud. Stannar du längre än vad ditt visum gäller kallas det overstay och kan ge böter eller till och med porta dig från att resa tillbaka till Thailand. Visum för 60 dagar kostar 300 per person, barn som vuxen.

Vaccination

Hepatit A bör alla ta som reser till Thailand. Om du sedan vill ta hepatit B, fylla på stelkramp, ta malariatabletter är helt upp till dig. Malaria finns knappt i södra Thailand utan det är mer om du ska besöka djungelområden i norra delen. Drickvaccin mot turistmage har jag hört både bu och bä om - jag satsar på att ta med resorb istället. Väldigt mycket billigare och ger ungefär samma hjälp. Ett bra myggmedel rekommenderas också, köp det på plats!

Är det värt den långa flygtiden? Ja, ja och ja! Läs här varför jag återvänder till Thailand igen och igen.

Restaurangtips i Milano

Milano har en uppsjö av restauranger, caféer och det luktar pizza, kaffe och pasta i varje hörn. Italien är ett matparadis och här kommer några av mina Milanofavoriter.

Macha café

Här är ett ställe som är hetare än hetast i Milano. En känd italiensk bloggare besökte Macha Café, delade en bild på instagram och sedan den dagen ringlar kön runt byggnaden. Här serveras god raw food, sallader, bowls, smoothies och macha cappuccinos.

Macha Cafe
Viale Francesco Crispi 15

Macha cafe. Här är ett ställe som är hetare är hetast i Milano. En känd italiensk fashionblogger besökte Macha, la ut en post på Instagram och sedan den dagen ringlar kön runt byggnaden. Här serveras raw Food, sallader, Biels och smoothies. Via…

 

Pizzeria Maruzzella

Bästa pizzan i Milano? Besök Pizzeria Maruzzella. Billigt, sanslöst gott och oftast kö.  Piazza Guglielmo Oberdan 3 nära Venezia Metro.  

Bästa pizzan i Milano? Den hittar du på Pizzeria Maruzzella. Billigt, sanslöst gott och oftast knökfullt.

Pizzeria Maruzella
Piazza Guglielmo Oberdan 3 (nära Venezia Metro)

 

Bhangra Bar

Denna bar är en pärla och ligger precis vid Milanos triumfbåge där parken Sempione slutar. Varje dag mellan klockan 18-22 kör denna bar happy hour vilket betyder köp en drink och ät så mycket från deras buffé extra allt. Sallader, ostar, pizza, pasta, pommes, bröd, lasagne, grönsaker, kallskuret och en massa annat gott samt efterrätter. Värt varenda euro! Jag var där en måndag klockan 18 och det var relativt tomt, 18.30 var det helt fullsatt utomhus så kom i god tid.

Bhangra Bar
Corso Sempione 1

 

Pescetto

Gillar du fisk är detta stället för dig! Här pekar du ut vilken fisk du vill ha och kocken lagar den till dig. Varje morgon anländer färsk fisk från fiskmarknaden och när jag besökte stället hade de en enorm tonfisk som var magisk! 

Gillar du fisk är detta stället för dig. Här pekar du ut vilken fisk du vill äta och kocken tillagar den på bästa sätt. Varje morgon anländer färsk fisk från fiskmarknaden och när jag besökte stället hade de en enorm tonfisk som var magisk!

Pescetto
Via Alessandro Volta, 9

 

Sapori della Pasta

Hål i väggen pasta. Detta ställe är minimalt men misströsta ej! Du väljer vilken färsk pasta du vill ha, pesto eller sås och den tillagas framför dig och sedan tar du med dig maten eller slår dig ned vid din minimala bardisken.

Hål i väggen pasta. Detta ställe är minimalt med misströsta ej! Du väljer vilken färsk pasta och sås/pesto du vill ha och den tillagas framför dig. DU tar sedan med dig maten eller slår dig ned vid den minimala bardisken.

Sapori della Pasta
Via Alessandro Volta, 15

 

Otto

Otto är ett väldigt populärt ställe längs med Via Paolo Sarpi med en grym terrass. De har brunch lördag och söndag 12.30-15 och då ringlar kön lång så kom lite innan. En brunchbricka kostar 17€ och då ingår potatis, grekisk yoghurt, valfri toast, ch…

Otto är ett väldigt populärt ställe längs med Via Paolo Sarpi. De har en fin terrass och väldigt bra läge. Brunch på lördagar och söndagar 12.30-15 och då ringlar kön lång så kom i tid. En brunchbricka kostar 17 euro och då ingår potatis, grekisk yoghurt, valfri toast, chokladmousse och frukt.

Otto
Via Paolo Sarpi 8

 

Fancy Toast

Fancy toast ligger på via Alessandro Volta och är inte stort men så värt ett besök. Toast i alla former; matiga med lax och avocado eller söta med jordnötssmör och banan. Upplägget är halva grejen och detta är hipsterheaven! 

Fancy toast är exakt vad det låter som - snygga toast. Toast i alla former, matiga med lax och avocado och söta med grädde, jordnötssmör och frukt. Litet ställe med hög hipsterfaktor!

Fancy Toast
Via Alessandro Volta, 8

 

Piade in Piazza

Piade in Piazza är en frukostdröm om du gillar croissanter och bra läge. Ett stenkast från Duomo, de mest ljuvliga bakverk som är sprängfyllda med godsaker, gott kaffe och trevlig personal. De serverar också lunch och tidig middag. Piazza Filippo Me…

Inte långt från Duomo ligger detta ställe som är en frukostdröm med bra läge. De mest ljuvliga croissanterna sprängfyllda med godsaker, gott kaffe, bra uteservering och trevlig personal. De serverar också lunch och tidig middag.

Piade in Piazza
Piazza Filippo Meda 5

 

Ceresio 7

Ceresio 7 är ett gym, takbar och fine dining koncept. Härlig utsikt, två pooler och riktigt bra mat men till dyrare pris och oftast fullbokat på kvällen så ring gärna innan ditt besök. via Ceresio 7.  

Ceresio 7 är ett gym, takbar och fine dining koncept. Härlig utsikt, två pooler och riktigt bra mat men till dyrare pris och oftast fullbokat kvällstid.

Ceresio 7
via Ceresio 7

Här kan du läsa min övriga tips till Milano och ett faktainlägg om boende/transport i Milano.

Min påsk i bilder

FullSizeRender.jpg

Påsken kom och gick och det var så klart fint att vara ledig. Trist att det var kallare under påsken än vid jul men det var bara att bita ihop.  

Jag och Älva tog buss, tunnelbana och tåg till mina föräldrar i Sala där Aramis redan hade påsklov.  Och när Micke kom lite senare blev det äggletning, släktmiddag och jag blev proppmätt av sill, lax, paj, nybakat bröd och påsktårta.  Jag älskar påsken men det är tur att den endast firas en gång per år.

IMG_6346.JPG
FullSizeRender.jpg

På lördagen sken solen och jag tog en promenad genom Sala. Vi påskfikade, letade och målade ägg.

FullSizeRender.jpg

På söndagen var det iskallt men vi trotsade kylan och mötte upp kompisar och barn i lekparken.  Egentligen skulle vi alla mötas upp inomhus men då vattkoppor slog till i en annan familj bytte vid inne mot ute. Sedan avrundade vi påsken med simhall, cykeltur och pokemons. Ja som ni hör hann vi med en hel del på tre lediga dagar och på måndagen rullade vi mot Stockholm igen.

IMG_6380.JPG

Vi hann med att träffa vänner i Stockholm och när kvällen kom gick jag ut på en magisk kvällspromenad.  

Fin helg med snö, regn, sol och 7 minusgrader. Ett riktigt aprilväder. Men nu vill jag verkligen ha vår!

Var ska man bo i Milano och hur tar man sig runt?

Här finns mina tips till den härliga staden Milano. Men hur tar man sig dit, hur tar man sig runt i staden och var ska man bo? Här kommer lite fakta.

Flyg och flygplatser i Milano

Milano ligger på ett väldigt bra avstånd från Stockholm, 2 timmar och 40 minuter tar direktflyg med SAS och det var så jag flög dit. Hem flög jag Lufthansa och bytte i München. Easy Jet och Norwegian flyger också direkt till Milano vissa dagar och det går att hitta riktigt billiga biljetter.

Milano har två flygplatser, Linate och Malpensa. Linate är mindre och ligger mycket närmare city, Malpensa är större och ligger en bra bit från stan. Jag landade på Linate och tog bussen till Centralstationen för 5€, det tog ca 25 minuter. När jag skulle åka hem reste jag från Malpensa och den bussfärden tog över en timme och kostade 8€. Det går också tåg från Malpensa men det var dyrare än buss och tog lika lång tid.

Att ta sig runt i Milano

I Milano går man väldigt mycket. Jag åkte tunnelbana ett par gånger när jag hade bråttom och spårvagnar ett par gånger men annars är det promenader som gäller. En resa med tunnelbana/spårvagn kostar 1,50€ och du kan köpa biljett i maskin, det finns också biljetter som räcker i 24 timmar och de kostade runt 6€. Men med facit i hand åkte jag väldigt lite och Milano är en härlig stad att promenera i. Dock är det så himla mysigt att stå längst bak på en gammal spårvagn och titta ut över stan så missa inte minst en sådan tur!

bi_i_milano

Var ska man bo i Milano?

Så länge man bor centralt spelar det inte så stor roll eftersom det är gångavstånd till allt. Inom Zon 1 (det rosa området) är allt i stort sett nära. Jag bodde på hotell ADI Hotel Poliziano Fiera, en klart godkänt hotell och även ok avstånd fast det ligger i ytterkant. Jag tycker personligen att Brera är ett jättemysigt område och skulle välja att bo där om jag åker tillbaka.

Är Milano dyrt?

Ja och nej. Att dricka en cappuccino nära Duomo kostar 4-5€ men dricker du en cappuccino på en bakgata kostar den 1€. Äter du en pizza på en fin restaurang i näheten av turistkvarteren kostar den 12-15€ medans vi åt stans godaste pizza för 5€. Så allt är relativt, det går att leva både billigt och väldigt dyrt. Hotell kostar som i Stockholm med variation för jättedyrt eller billigare hostels.

Vad gör man i Milano?

Läs mina tips till Milano här.

 

Ny design och bra läsning hos andra

Jo visst bloggen har ny framsida och det har tagit mig ett par dagar att fixa. En del tänker ju nu, men var är bloggen? Jo den finns såklart och vill du landa direkt i bloggen som vanligt kan du besöka www.comeflywithme.se/blogg/ Skriver du in comeflywithme.se hamnar du nu på min startsida och där kan du klicka dig vidare in i bloggen antingen via toppmenyn eller via länk en bit under bilden. Där kan du också ta del av en rad populära inlägg samt hitta resmål via världsdel.

Eftersom jag byggt om har jag inte haft tid att blogga men däremot har vissa andra bloggat om mig och det är härlig läsning som ni inte bör missa.

Apollo har gjort en intervju med mig och Lisa om vår erfarenheter av att resa med barn. Läs intervjun här.

Sofia aka Fantasiresor har skrivit ett sådant fint inlägg om oss som faktiskt har heltidsjobb, barn OCH reser kors och tvärs. Läs det grymma blogginlägget här.

 

Ett besök på Bit 2017 i Milano

En utav anledningarna till att jag och Veera var i Milano förra veckan var Bit 2017. En väldigt stor resemässa som anordnas av Fiera Milano med över tusen utställare från hela världen men fokus låg på Italien.

Mässan var indelad i fyra olika delar; fritid, lyx, träningoch möten/konferens samt tre speciella zoner 2017 för besökare med fokus på mat/dryck, digital teknik och bröllop.

Mässan dominerades självklart av destinationer i Italien och varje region hade en stor yta där du kunde spana runt, plocka med dig information och också boka möten för att få svar på alla personliga frågor. En våning ned fanns världen representerade och där bjöd Israel på disco, USA på country och öl, Dominikanska republiken visade upp dans och det var riktigt feststämning.

Det var första året mässan bjöd in bloggare och de erbjöd en bloggers lounge och speed dating för bloggare mot företagen.

Det var en fantastisk mässa eftersom jag verkligen gillar Italien med endast har besökt Rom och Venedig tidigare. Jag hittade pärlor i Italien som jag verkligen vill åka till, landet erbjuder ju så väldigt mycket och nu drömmer jag om Toscana, Bergamo, Burano, Alberobello och såklart Portofino. Ett jättebra sätt att hitta nya smultronställen och en ny del av världen men den gav mig också svår reslängtan till alla dessa platser jag bara måste nu när jag vet att de finns!

Billiga flygbiljetter till England

Alla som läser den här bloggen vet ju att Manchester har en speciell plats i mitt hjärta. Det är ett utav mina andra hem, det är dit jag återvänder ofta och nu när Zlatan är där verkar även andra har upptäckt tjusningen med staden. 

IMG_0065.JPG

Jag vet att många av er läsare också har en soft spot för England och nu till dagens glada nyhet: 28 april börjar flygbolaget Monarch flyga från Arlanda direkt till Manchester, Birmingham och London till galet bra pris. Jag tittade själv på helg i Manchester i vår och priset hamnade på 550kr tur och retur. Det är verkligen värt att tipsa om!

Och nej detta är inget sponsrat inlägg utan detta vill jag bara dela detta med er för jag själv blev så glad över billiga flygbiljetter men även direktflyg till Birmingham. Jag har vänner som bor där men har dragit mig för att hälsa på då man fått flyga till Köpenhamn och byta alternativt åka tåg från London eller Manchester. Men nu är problemet löst.

IMG_0064.JPG

Så hej Monarch och välkomna till Sverige ni är efterlängtade!

För mer tips till England läs mina London måsten, att åka med yngre barn till London och snart kommer jag skriva ihop mina tips för den perfekta weekendresan till Manchester också samt alla härliga utflykter runt om staden.

Min helg i bilder

Min helg i bilder kom lite av sig i fredags i all tumult och sorg. Jag fokuserade helt på min familj och vänner denna helg och så här såg den ut i stora drag.

IMG_6277.JPG
IMG_6225.JPG

Jag har gått långpromenad genom ett grått och stilla Hammarby Sjöstad.  Aramis var med  vänner på museum och jag och Älva promenerade, hängde i lekpark och matade änder.

FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg

Jag har träffat mina vänner och bloggkollegor Sofia och Annika. Vi träffade turistorganisationer, pratade om spännande resmål och avslutade med fikade på Starbucks. 

IMG_6231.JPG

Mina föräldrar var här på besök och hela söndagen tillbringade vi på mitt favoritställe i Stockholm, nämligen Skansen. 

IMG_6256.JPG
IMG_6276.JPG

Skansen vaknar efter vinterdvala och jag tror varenda djur. Björnungar som busade, uttrar bjöd på show och påfåglarna ville aldrig sluta kråma sig. 

FullSizeRender.jpg

Älva som har spring i benen så det räcker och blir över älskade såklart denna utflykt. 

FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender.jpg

Vi åt matsäck mot en husvägg i solen, vandrade genom stadskvarteren, avslutade med glass och var där i över fem timmar. När vi tog båten hem igen var det med glada och trötta barn. 

Aramis följde sedan med mormor och morfar hem för påsklov medan vi är kvar i stan för jobb och Älva går på dagis. Men om några dagar gör vi dem sällskap för påskfirande och äggletning. Det blev som ni ser en lugn helg som för så många andra dagarna efter tumultet på Drottningggatan.