Mina resor 2014 - en årskrönika

2014 har varit ett fantastiskt reseår. Både i Stockholm, Sverige och utomlands.

Januari/februari började med utflykt till Siggesta gård och brunch på Clarion Sign och American Table. Jag gjorde också en film om att längta hem till Thailand och Koh Samet . Vi besökte postmuseet,Aquaria och så var jag på pressfrukost när Supersaver Travel utsåg sina resebloggvinnare.

Elite Marina Tower.

Sen blev det mars och jag och en tjejkompis checkade in på Elite Hotel Marina Tower och testade deras hamam. Ljuvligt. Och i slutet av mars åkte jag på en underbar resa till Marocko med några andra resebloggare. Vi besökte Atlasbergen, Marrakech, bodde i tält i Sahara, red på kamel och det var en fulländad resa på alla sätt och som gjorde att jag fick nya, fina vänner för livet. Jag gjorde också en film från den resan här.

Vi på kameler.

I solnedgången i Sahara.

Morgonen efter jag kom hem från Marocko flyttade vi till ny lägenhet och efter flytthelg åkte jag till Häringe Slott med jobbet i några dagar.

Häringe Slott.

Budapest

Koloves Kert, Budapest

I slutet av april åkte jag och Ida till Budapest en långhelg. Vi promenerade över broar, hängde på innegårdar, njöt av sommarväder och åt massor av god mat. En helt fantastisk stad! Här skrev jag om vad du inte bör missa i Budapest.

I maj fick jag chansen att proväta på nyöppnade Taverna Bazaar, vi var på kosläpp i Västmanland, Ving bjöd in till pressfrukost med sin semesterrapport, jag åt brunch på Rival, vi provade Junibacken och vi tog båten till Skansen.

På Emelie på väg till Skansen.

Johanna kom till Stockholm en helg och vi startade äntligen upp vårt projekt Svenska Resebloggar. En kväll hade vi återträff med vårt lilla Marockogäng och drack öl med Freedom Travel på Medborgarplatsen.

Kolmården.

Lisa och jag var på vinprovning vid Mosebacke med viner från Nya Zeeland, vi avslutade maj i Småland och första helgen i juni besökte vi Kolmården. Ett favoritställe som vi kommer att återvända till!

I juni var det äntligen sommar och vi åkte till Grekland.

Samos

Ikaria

Halva juni tillbringade vi i vårt underbara Grekland. När det var 10 grader och midsommarafton i Sverige njöt vi av Medelhavet, fetaost och ett enormt lugn. Denna gång besökte vi Samos och Ikaria.

Södermalm, Stockholm

Juli

var en helt fantastisk sommarmånad som mest spenderades i stan. Jag besökte varenda takbar som fanns, njöt av ljusa sommarkvällar och tropisk temperatur.

Manchester.

London.

Vi startade augusti med att åka till England. Vi besökte vänner i Manchester och sedan var vi några dagar i London för att visa Aramis huvudstaden. Jag skrev om mina London tips hur det gick att ha en 4-åring i London.

Småland

Direkt från London åkte vi till Småland för att njuta av en sista sommarhelg och fiska kräftor.

I slutet av augusti anordnades Travel Massive Stockholm där jag deltog. Jag var också till Trosa med jobbet.

I september blev jag veckan Reseblogg hos Reseguiden och så åkte jag tillsammans med Interrail och andra bloggare från Europa på en tågluff genom Europa. Vi besökte Köpenhamn, Hamburg, München och avslutade i Venedig. En helt fantastisk resa som gick genom Alperna och som gav mersmak!

Hamburg

Tågpicknick genom Alperna

Latte genom Tyskland

Venedig

I oktober var jag på rymdfrukost hos Skyscanner och pratade framtidens resor och så invigdes Anders Franzéns Park i Hammarby Sjöstad- Stockholms finaste lekpark.

Anders Franzéns Park.

Jag var också i Norrköping för en helg med tjejkompisarna och på Djurönäset med mitt jobb.

Och i november var det äntligen dags att återvända till Bangkok. Där träffade vi vänner, gjorde allt vi brukade göra när vi bodde där, drömde oss tillbaka till ett liv i Thailand och testade Norwegians Dreamliner Stockholm - Bangkok. Jag skrev också om hur du väljer hotell i Bangkok.

Bangkok från vårt hotell.

Chatuchak, Bangkok.

Och i december var vi på julmarknad på Skansen, jag skrev ett inlägg om hur man hyr bil i Bangkok, jag var på bokrelease när Rosita släppte resebok.

Hur det ser ut med resor 2015 återstår att se.  Först ut står iallafall Finland om några veckor där det hålls en stor resebloggmässa. Sedan är jag sugen på sol i februari och i vår hägrar Chichago. Sommaren är ett oskrivet blad men om jag visste att det skulle vara så där härligt svenskt sommarväder kan jag nog tänka mig en sommar i Sverige i år. Småland, Skåne, Göteborg - träffa vänner och bila runt. Tel Aviv hoppas jag ska få ett besök

2015. Helg på spa ska det bli. Och förhoppningsvis en tripp till Johanna i Umeå. Men mycket är väldigt obokat - och det gillas.