Tillslut rinner droppen över...
/
I 10 dagar har vi varit utan internet hemma och det har nu kommit till en gräns då jag inte längre bryr mig om någon förlorar ansiktet.
Dag 3: Jag ler när jag går in i receptionen, påpekar att internet inte fungerar och undrar när det ska fixas. Svaret blir en tung suck och att de jobbar på det men att någon kabel är av.
Dag 5: Ler svagt när jag ännu en gång går in och säger att jag verkligen behöver internet och att jag betalar för det. Får svaret att det nog ska fixas under dagen och att IT teknikern jobbat hela natten med problemet.
Dag 6: Micke får ta över och går in med bestämda steg och får ännu en gång höra att IT teknikerna jobbat till 06 imorse med problemet men snart är det löst.
Dag 7: Mitt leende är försvunnet när jag ännu en gång påpekar att vi inte kan använda nätet. Jag får svaret att nätet fungerar utmärkt bara jag använder nummer 5. Jag går upp, loggar in på nummer 5, inget nät. Ringer ned och ber henne komma till lägenheten och visa mig vilket nät som fungerar. Efter en kvart kommer hon upp, jag visar att det inte fungerar, får svaret att nummer 5 är för långt bort jag måste använda nummer 2. Loggar in på nummer 2 och visar henne att det finns bara ett streck och att det tar en halvtimme att ladda en sida. Hon ringer IT teknikern som börjar tjata om att det är bara för jag har en Mac och inte PC, jag förklarar att min dator fungerar perfekt på alla ställen utom här, han yrar om att jag skrivit in lösenordet för många gånger etc. Kvinnan på mitt rum säger att aha, nu vet hon, hon ska "reset the modem" och springer ut ur rummet. Internet fungerar inte och jag hör inget mer av henne.
Dag 8: Micke går in på morgonen och säger med sin bestämda röst att nu får de fixa nätet. Han får svaret att it teknikern jobbat hela natten, Micke säger att det spelar inge roll hur mycket han jobbar om han inte lagar felet.
Dag 9: Jag får en lapp om att det bytt nät för vår våning och att jag ska nu använda nätet GX. Jag loggar in på GX, får full styrka men ingen nätkontakt. Jag blir näst intill galen, går med arga steg ned till receptionen, undrar varför jag fått en lapp om något som inte fungerar. Hon säger att det där är det nya nätet och det fungerar, jag hävdar motsaten och hon säger att de skickar upp någon till min lägenhet. 30 minuter senare kommer samma kvinna upp med sin laptop och säger att det fungerar på hennes dator. Jag frågar om hon använder GX och får svaret att det nätet är fel och jag ska använda nummer 3... Jag visar henne att nummer 3 pendlar mellan halvstark till ingen styrka, hon ser att samma sak händer på laptopen och börjar prata om tsunamin. (Ibland prövas mitt tålamod till bristningsgränsen.) Jag säger att om nu teknikern installerat ett nytt modem till oss, utanför vår dörr (som hon sa) varför får jag inte full styrka. Hon säger att det vet hon inte men hon ska gå ned och ringa IT mannen och höra av sig. Självklart hör jag inget mer denna dag.
Dag 10: Jag ler, går in i receptionen och frågar vad IT teknikern sa. Hon sa att han inte svarat men att han kommer vid 12, jag säger att jag vill träffa honom. Vid 14 blir Micke rejält arg, går till receptionen och får svaret att internet fungerar och att det nog är våra Apple datorer som är problemet. Då brister det och Micke berättar att våra datorer fungerar perfekt överallt, han jobbar själv som IT manager och vet när ett wifi fungerar och inte. Samtidigt kommer en annan hyresgäst ned och är inte heller glad. Nu ska det fixas under dagen... har vi hört det förut? Imorgon hotar jag med att ringa managern!
Dag 3: Jag ler när jag går in i receptionen, påpekar att internet inte fungerar och undrar när det ska fixas. Svaret blir en tung suck och att de jobbar på det men att någon kabel är av.
Dag 5: Ler svagt när jag ännu en gång går in och säger att jag verkligen behöver internet och att jag betalar för det. Får svaret att det nog ska fixas under dagen och att IT teknikern jobbat hela natten med problemet.
Dag 6: Micke får ta över och går in med bestämda steg och får ännu en gång höra att IT teknikerna jobbat till 06 imorse med problemet men snart är det löst.
Dag 7: Mitt leende är försvunnet när jag ännu en gång påpekar att vi inte kan använda nätet. Jag får svaret att nätet fungerar utmärkt bara jag använder nummer 5. Jag går upp, loggar in på nummer 5, inget nät. Ringer ned och ber henne komma till lägenheten och visa mig vilket nät som fungerar. Efter en kvart kommer hon upp, jag visar att det inte fungerar, får svaret att nummer 5 är för långt bort jag måste använda nummer 2. Loggar in på nummer 2 och visar henne att det finns bara ett streck och att det tar en halvtimme att ladda en sida. Hon ringer IT teknikern som börjar tjata om att det är bara för jag har en Mac och inte PC, jag förklarar att min dator fungerar perfekt på alla ställen utom här, han yrar om att jag skrivit in lösenordet för många gånger etc. Kvinnan på mitt rum säger att aha, nu vet hon, hon ska "reset the modem" och springer ut ur rummet. Internet fungerar inte och jag hör inget mer av henne.
Dag 8: Micke går in på morgonen och säger med sin bestämda röst att nu får de fixa nätet. Han får svaret att it teknikern jobbat hela natten, Micke säger att det spelar inge roll hur mycket han jobbar om han inte lagar felet.
Dag 9: Jag får en lapp om att det bytt nät för vår våning och att jag ska nu använda nätet GX. Jag loggar in på GX, får full styrka men ingen nätkontakt. Jag blir näst intill galen, går med arga steg ned till receptionen, undrar varför jag fått en lapp om något som inte fungerar. Hon säger att det där är det nya nätet och det fungerar, jag hävdar motsaten och hon säger att de skickar upp någon till min lägenhet. 30 minuter senare kommer samma kvinna upp med sin laptop och säger att det fungerar på hennes dator. Jag frågar om hon använder GX och får svaret att det nätet är fel och jag ska använda nummer 3... Jag visar henne att nummer 3 pendlar mellan halvstark till ingen styrka, hon ser att samma sak händer på laptopen och börjar prata om tsunamin. (Ibland prövas mitt tålamod till bristningsgränsen.) Jag säger att om nu teknikern installerat ett nytt modem till oss, utanför vår dörr (som hon sa) varför får jag inte full styrka. Hon säger att det vet hon inte men hon ska gå ned och ringa IT mannen och höra av sig. Självklart hör jag inget mer denna dag.
Dag 10: Jag ler, går in i receptionen och frågar vad IT teknikern sa. Hon sa att han inte svarat men att han kommer vid 12, jag säger att jag vill träffa honom. Vid 14 blir Micke rejält arg, går till receptionen och får svaret att internet fungerar och att det nog är våra Apple datorer som är problemet. Då brister det och Micke berättar att våra datorer fungerar perfekt överallt, han jobbar själv som IT manager och vet när ett wifi fungerar och inte. Samtidigt kommer en annan hyresgäst ned och är inte heller glad. Nu ska det fixas under dagen... har vi hört det förut? Imorgon hotar jag med att ringa managern!